دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» دستورالعمل های تغذیه ای برای ماه های اول بارداری

دستورالعمل های تغذیه ای برای ماه های اول بارداری

سلامتی کودک و مادر؟


موارد احتیاطی که باید رعایت شود و کدام غذاها را برای استفاده انتخاب کنید

 هر مرحله از بارداری نیازهای غذایی مختلفی دارد و رژیم غذایی با مصرف صحیح مواد مغذی و کالری ، نقش اساسی را برای گذراندن ایمن از بارداری ایفا می کند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

اقدامات احتیاطی برای استفاده؟

در ماه های اول رژیم غذایی متنوع ، پنج وعده غذایی در روز توصیه می کنیم ، که شامل مصرف کربوهیدرات های پیچیده مانند غلات کامل ، الیاف گیاهی غیر قابل احتراق است که باعث تقویت وزن و کنترل قند خون (بخصوص در موارد دیابت حاملگی) ، میوه ها می شود. و سبزیجات ، غذاهایی با پروتئین با ارزش بیولوژیکی بالا ، اسیدهای چرب اشباع نشده و اسیدهای چرب اشباع کم نشده.

اینها نكات شروع رژیم غذایی صحیح در دوران بارداری است كه پس از آن مجبور می شود در مراحل مختلف این مسیر زندگی با هر مادر مجزا سازگار شود ، بدون فراموش كردن مكمل های ریز مغذی های مهم مانند اسید فولیك ، آهن و كلسیم. ما همچنین به شما یادآوری می کنیم که روزانه حداقل 1 و نیم لیتر آب را حفظ کنید که علاوه بر آبرسانی ، برای تشکیل مایعات آمنیوتیک نیز مهم است.


 از چه غذایی باید اجتناب شود؟

در این مدت ، انتخاب غذاهای کم کالری ، با تعداد کمی قند ساده ، چربی های اشباع و نمک مهم است. به عنوان مثال ، می تواند با گیاهان ، ادویه جات ترشی جات ، آب لیمو یا حتی سیب و سرکه جایگزین شود ، بنابراین خطرات فشار خون بالا و در نتیجه ابتلا به حاملگی را کاهش می دهد.

همچنین باید از مصرف مشروبات الکلی و روحیاتی که ثابت شده برای رشد ذهنی کودک مضر است و از مصرف نوشیدنی های عصبی مانند قهوه ، چای و شکلات با احتیاط استفاده کنید ، ترجیح دهید نوشیدنی های بدون کافئین و بازداشت شده را ترجیح دهید.

همچنین بهتر است از شیرهای غیرقانونی ، پنیرهای نرم یا پنیرهای نرمی نیمه نرم با پوسته یا قالب (مانند بری یا گورگونزولا) و پیتها خودداری کنید. توجه به ماهی دودی ، مصرف بلافاصله پس از باز شدن ، و نیز کاهش ماهی هایی مانند شمشیر ، کوسه و ماهی تن به صورت هفتگی ، به منظور جلوگیری از تجمع آلاینده های احتمالی (به عنوان مثال ، متیل تجارت).


توصیه ها و نکاتی که باید در آشپزخانه دنبال کنید چیست؟

توصیه می شود غذاها را به خوبی پخته ، از خوردن غذاهای خام یا پخته (مانند تخم مرغ ، سوشی یا کارپاچی) پرهیز کنید ، همیشه قبل از مصرف آنها بقیه را به طور یکنواخت گرم کنید و اگر از خانه دور نیستید ، اگر از این اطمینان ندارید بهداشت ، همیشه غذاهای پخته شده را سفارش دهید. همیشه میوه و سبزیجات تازه بخورید ، آنها را قبل از مصرف به خوبی بشویید ، به عنوان مثال با آب و بی کربنات یا محلول هیپوکلریت سدیم ، یک ماده ضد میکروبی با طیف گسترده.


روشهای توصیه شده پخت و پز ، جوش ، بخارپز کردن ، کباب کردن یا کباب کردن و پختن است. در هنگام تهیه غذا بسیار مهم است که همیشه قبل و بعد از دست زدن به مواد غذایی (به عنوان مثال پوسته تخم مرغ) ، دست های خود را به خوبی بشویید ، برای تمیز کردن تمام سطوح و ابزارهای مورد استفاده ، مراقب باشید و در صورت امکان از استفاده از همان ابزارها برای تهیه غذاهای مختلف خودداری کنید. به تاریخ انقضا و دستورالعمل های ذخیره سازی بر روی برچسب ها احترام بگذارید و اگر در این میان فعالیت های مختلفی انجام شود (به عنوان مثال تمیز کردن خانه یا باغبانی) ، همیشه از دستکش استفاده کنید.

در مواردی که از حالت تهوع رنج می برید ، چه غذایی را توصیه می کنید؟


برای کاهش مشکلاتی از قبیل حالت تهوع ، استفراغ یا ریفلاکس معده به دستگاه گوارش ، از بین بردن غذاهای چرب که باعث کند شدن هضم ، ایجاد میان وعده های سالم ، جلوگیری از خوردن دیر و / یا کمی قبل از خواب می شوند ، ضروری است. به طور کلی ، توصیه می شود در صورت بروز قسمت های حالت تهوع مداوم ، میزان مصرف مایعات را در طول وعده غذایی کاهش داده و از داشتن یک رژیم غذایی جامد یا نیمه جامد ، که از غذاهای خشک و ترد از قبیل کراکر ، نان برشته شده ، شستشو و… استفاده شود ، استفاده کنید. دانه های ذرت ، که می تواند به کاهش احساس حالت تهوع کمک کند. علاوه بر این ، زنجبیل ثابت شده است که یک متحد عالی برای مقابله با این مشکل است که بیش از نیمی از زنان باردار به ویژه در سه ماه اول مبتلا می شود.

ترجمه: شیرین میرکرمی


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده